Impopulär

Oj oj, jag är rädd för att jag gör mig själv en aning impopulär.
Att trampa andra människor på tårna i deras skapande är inte svårt. Och inte heller att tycka om design. Det är oerhört lätt för vem som helst, bildad eller outbildad kan tycka om denna sak.

Min senaste uppgift är just att tycka och "tillrättavisa" om utformning. Jag ska guida mina närmaste kollegor till en form som inte är ristad i sten. Precis som de så går också jag på känslan vid utformning.
När man sedan ska förmedla varför det ska vara på ett sätt och inte på ett annat så är det ytterst viktigt att kunna berätta varför, även om det inte alltid ska behövas. En stor utmaning kommer de kommande månaderna bli men inte bara det, för jag ser det som en enorm personlig utveckling, då jag mer och mer måste kunna motivera mina val.
Tidigare har jag aldrig tänkt på varför jag utformar på ett visst sätt men sedan ett halvår tillbaka har jag kommit in i tänket "resaon why" och först nu  börjar det bli naturligt för mig i mitt dagliga arbete.

En annan vinkel av hur jag gör mig impopulär är att jag får "i smyg" ta andras projekt och korrigera. Precis som jag själv hade upptäckt det så gör mina kollegor detta. Men om någon beordrar mig att se över en layout så måste jag ta den pucken. Men varje gång blir man lika ambivalent till att göra det. Hade någon gjort så på mina layouter så hade jag blivit nedstämd och känt mig nedtryckt.

För bättre personlig utveckling i reklamskapande kan jag bara rekommendera Fuck logic.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0