Platt fall

Nu var det extremt länge sedan jag gjorde ett inlägg här. Kanske har jag väntat på ett väldigt bra ämne och här kommer det:

Jag har under de senaste dagarna blivit mer och mer uppmärksam av H&Ms julkampanj och deras modeller. Jag brukar inte förfasas över hur modeller ser ut, för i dagens samhälle är det mer vanligt att de är lite tjockare än skyltdockor – men inte i år. H&M har modeller utan former, i varje fall naturliga runda former, här är det hårda kantiga former.

Armen på tjejen till höger i röd klänning, på bilden nedan, skyler en del av hennes midja vilket gör att hon se ännu mer smal ut. Men vilka äpppelkinder, det stämmer inte överrens med övriga kroppen. Och vilka nyckelben, sådana ser men oftast på människor med anorexi.

 

Dessa fyra olika modeller är de som jag främst lägger märke till i H&Ms julkampanj. Jag hoppas att det är sista gången men behöver se de i samband med kläder från H&M.

Är det bara jag som är lite fjantig? För några år sedan var det ett ramaskri angående för smala modeller men kring detta har jag inte sett en enda reaktion. Är det den enkla anledningen att modellerna inte är smala eller har vi blivit mer liberala till detta? Använder andra kedjor också smalare modeller än tidigare?
Jag försökte leta upp vart man kan skicka sina synpunkter till H&M angående detta men jag fann ingen mailadress.

Kommentarer
Postat av: Erika - VIKTKAMPEN , - 15,4 KG!

Oh tack för dina ord verkligen! :)

Kul när man får sådana kommentarer.



kramar!

2010-12-06 @ 12:30:52
URL: http://junigirl.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0