Lön för mödan


Idag är det lön. En efterlängtad sådan har kommit in på kontot efter snart fyra veckors semester. Tyvärr blev inte lönen vad jag trodde, även om det bara handlade om cirka 200 kronor. Men det gjorde mig upprörd. Jag vet nämligen med mig att denna månaden kommer bli dyr. Jag ska skickat iväg pengar till alla möjliga företag och myndigheter, Bolagsverket har fått 900 kr. Trafikverket har fått drygt 1000 kr för bilen och så beställde jag böcker från Adblibris tidigare i sommar för närmare 700 kr.

Jag brukar vara smart med pengar. Men denna månaden har oroat mig. Och vad gör jag då!? Jo, i morse besökte jag hm.se för att beställa den kappa jag letat efter ett tag men inte hittat i butikerna. Den kommer hem till mig under vecka 38, vilket kan förklara varför den inte finns i butikerna. 25% rabatt blev det på den i alla fall, så därför ville jag inte vänta. Hoppas den passar, det brukar de visseligen göra från H&M.

Så i eftermiddag har jag varit på Sandén & Larsson för att boka tid till att laga bilen, också en dyr historia. Fick tid 27 september, och kommer inte ha bilen under en HEL vecka! Så den kostnaden på 2000 kronor hamnar i alla fall på nästa lön.





Efter det åkte jag till Allum. Letade efter regnjacka. Hittade ingen. Hittade däremot tre olika plagg på MQ som jag kollat på tidigare eller såg för första gången och alla i min storlek så jag provade de. Men blev inte vad jag trodde. Kom ut med en scarf och en rutig stickad tröja från Lyle & Scott. Strax efter det hamnade jag på Panduro och kom ut med två nyanser sidenband och 1 meter decorationsband men mest förvånande en: canvas! Jag ska måla en egen tavla på 30x90 cm som ska hänga precis ovanför min TV. Får väl se hur det går med den tavlan och om jag blir nöjd. Ska ha en text på: "Viktoria is for Victory" eller något liknande.


Nu är jag hemma och vet inte vad jag ska ta tag i först!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0