Första höstmys-dagen

Idag har jag varit hemma hos Elin. Tanken var först en runda i skogen men 20 m/sekund, 50 mm regn, knäskada och nackspärr stoppade oss från det. Istället tänkte vi måla text i deras lägenhet. Men det blev mest planering av texten. Elin bjöd på en god omelett med grönsaker och bacon i. Sen tittade vi på The Holiday. Det gjorde att vi båda två blev sömndruckna och bestämde oss för att gå ut. Perfekt för att gå och fika var det också.

Elin tog med mig till Cafe Ethel´s, ett fik i mysig stil målat i brunt och rosa passande deras logotype. Ett småskaligt kafé med känsla som en stor koncern men mycket mer personligt. Märktes att Elin går dit ofta, personalen hälsade så personligt på henne, alltid trevligt att ha ett stamhak. Själv är jag nog för ytlig för det.

Efter fikan åkte jag hem. Plockade med posten, IKEA-katalogen och DV låg på dörrmattan. Snabbt vidare för att åka ner till Eriksbergs Fisk. Där frågade jag lite genant efter insjökräftor. Expediten var så vänlig och tog mitt nummer för att kunna kontakta mig då han fått reda på om han kan få tag på några. Underbart när göteborgare inte skrattar åt en när man vill ha röda fina kräftor. Efter det åkte jag på misslyckad regnjackejakt. Sports Outlet i Kållered visade sig ha slagit igen. Och inga andra affärer i närheten hade den jacka jag ville ha. Så med mig fick jag bara 4 galgar från Rusta.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0