Vem är L. Sundberg? del 14

Idag gick jag hem från jobbet vid kl 10. Jag var där i drygt två timmar. Jag borde inte ens ha gått dit eftersom jag bara blev sämre och sämre. Under de två timmarna som jag jobbade kunde jag inte göra något vettigt, öppnade lite dokument och i de flyttade jag lite grafiska element, åt frukost och drack te.

Hemma la jag mig på soffan och slumrade. Tänkte kolla en film men var för trött för det och inte heller orkade jag kolla i DV. På eftermiddagen gick jag för att handla lite pannkake-ingredienser. På väg till Coop ser jag alkisarna som brukar hänga vid busshållplatsen. En man håller upp en Bag-in-box över munnen och fullkompligen häller i sig rödtjut.



På väg tillbaka från Coop ser jag en man fota runt omkring min lägenhetslänga. Först slår det mig att Bageriet kanske är till salu, sedan kommer jag på att det är ju bostadsrätter framför mitt hus så han vill kanske bara ha en bild för att visa "utbudet" i området. Uppe i köket när jag rör ihop pannkakssmeten ser jag mannen på innergården. Märkligt! Varför fotar han här bland hyresrätter!?

Mannen med "fotbojan" har hängt mycket på balkongen under den dryga timmen som jag stekte pannkakorna. Många cigg blev det för honom. Och vilken ölmagen han har fått.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0