Vem är L. Sundberg? del 13

Än en gång har mina grannar bevisat att de är intelligensbefriade, i alla fall somliga.
Efter namnunderskrifter angående att vi ska få tvätta på söndagar så gick det igenom. Så idag hade jag tvättid från kl 17-20, samtidigt som hon som har ordnat allt med namnunderkrifterna, så jag fick ta i akt och tacka henne. Och det är nice att vara sist ut på kvällen för då får man 30 min extra torktid. Men den som är före mig får torka sin tvätt till 18. Jag gick ner lite innan kl 18 för jag visste att maskinerna var klara och jag kunde förbereda upphängning. 18:05 kommer tjejen som var före mig ner och ska plocka ner sin tvätt. Pucko! Hon var klar 10 min in på min torktid. No big deal kan tyckas men det är just sånt som skapar irritation i ett hyreshus. Särskilt om man precis fått ett blodsockerfall.

Och det finns fler intelligensbefriade i detta området. Självklart är man inte själv ute en fin dag som denna. Men om man springer på kajen så kan väl folk bara ta och flytta på sig om de ser en komma vinande på bryggan. Nej, istället så spänner jag armarna och springer in i de för att markera.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0