Coco – kostymdrama

På fredag, 18 september, har filmen om Coco Chanels (Gabrielle Bonheur) liv premiär, Coco – livet före Chanel. Jag ser fram emot att se denna film tillsammans med E den 6 oktober. Jag har en liten fundering på om vi ska ta och klä oss i det finaste vi har så att vi känner lite med filmen och detta kostymdrama som ska utspela sig på biograferna den kommande tiden. Vad säger du om det E?

 

I slutet av förra veckan fick jag hem ett nummer av DV och i den stod en mycket intressant artikel om just Coco Chanels liv. Jag läste för en gång skulle en hel artikel i ett magasin, gottade mig riktigt åt att ha tiden och intresset för en flera sidor lång artikel. Kändes även lite gott att ha lite bakgrundsfakta inför filmvisningen.

Audrey Tautou kommer säkerligen göra en bejublad insats i denna film och jag kan tänka mig att det kommer en Oscars tilldelad nästa år.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0