Vem är L. Sundberg? del 15

My God vad det bärs flyttkartonger här.
Veckan började kl 06:45 i måndags med flytt av bilen för under hela två veckor får jag inte parkera på min parkeringsplats då de ska bredda dem. Så det har inte varit helt lätt att få parkering på gatan men jag har haft tur. Nu en vecka innan det ska vara klart så det redan klart ut och folk har börjat hitta tillbaka till sina platser som dock blivit omdöpta. Där tidigare plat 31 var är plats 1 och 31 finns inte längre då högsta siffran är 30 på gamla plats 1. Själv harj ag antagligen fått plats 7 och hade tidigare plats 25. Detta har jag listat ut genom det brev jag fått av Poseidon där mitt lägenhetsnummer står med efterföljande siffrorna 07. Så jag hoppas också detta stämmer för det innebär bara en flytt på några meter. Om jag istället får plat 25 så blir det en flytt på 50 meter – i fel riktning!

Nåväl. I slutet av månaden ser man alltid alla som ska flytta. Och denna månad var det dax för mina favorit-grannar. Inte helt oväntat då jag listat ut att deras lägenhet varit ute på Boplats och de ska dessutom ha ett barn till. Tråkigt. De verkar trevliga och vi har/hade parkering bredvid varandra och det har funkat perfekt.

Efter helgen har det varit konstigt tyst inne hos mina närmaste grannar, hatobjekten. Jag har gått och hoppats på att de flyttat men lika snabbt som de tankarna kommit upp har jag förnekat det. Men nu i skrivande stund bärs det in nya flyttkartonger i lägenheten. Trots att det inte bytts namn på dörren. Jag får helt enkelt se vad som händer nu. Spännande!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0