HemmaSpa-dag

I måndags bjöd jag hem P på middag hos mig. Jag kom på att jag ville laga lammfärs så därför fick hon komma till mig och inte jag till henne.
Maten blev god, stekta lammjärpar med hemmagjord potatissallad och avocado. Nyttigt och fräscht, nästan lite somrigt kändes det.
Efter maten såg P väldigt trött ut så jag föreslog att vi skulle lägga ansiktsmask, först var hon lite skeptisk. Men när hon väl fått på sig masken kände hon hur skönt det var. Det stack lite i huden på henne men det gick över efter en stund. Efter att hon tagit av masken fick hon smörja in sig runt ögonen med ögonkräm, ansiktskräm över resten av ansiktet och halsen. Sedan fick hon testa den underbara läppbalmen från Make up Store, som gör läpparna ritkigt mjuka. Och sedan lite rosa ovanpå, så det var ju synd att inte M var hemma så hon kunde ge honom riktigt mjuka läppar.

Det kändes riktigt kul att ge henne detta igår kväll. Det var hon väl värd efter mycket plugg. Och det kanske också kan vara ett tips till andra som är trötta efter tenta-plugg eller en lång arbetsvecka.

Den blå burken är nattkrämen som P fick efter masken, bredvid står ögonkrämen och före masken fick hon badda med tonern längst till vänster.

Kommentarer
Postat av: E

tror jag ska vara "lite trött" hemma hos dej nästa gång, så kanske jag också får lite treatment ;) Lät riktigt skönt! Kram på dej

2009-10-16 @ 23:26:34
URL: http://snapshotsbyhoff.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0