Flickan med guldbyxorna

Spending weekend kan man kalla detta.
Helt spontant blev det ett klockinköp igår. M på jobbet skulle kolla på klocka och det gjorde att jag också ville köpa mig en. Och det gjorde jag efter jobbet. Jacques Lemans är märket på den. Ett Formula 1-märke.



Sportig kallade expediten den – klassisk och prisvärd för 1500:- säger jag

Idag fortsatte min shopping med en runda till Allum för att hitta en vinterjacka. Jag har kollat efter en 8848, Peak, North Face, eller Fjällräven. De två sistnämnda har varit svåra att hitta i år. Och Peaken har dock inte levt upp till mina förväntningar då den förenklats mot tidigare år, de har även skalat ner pälsen på luvan.
Innan jag fann någon perfekt jacka på Allum hittade jag en underbar cardigan på Pondus från Hilfiger. Underbar butik som jag hittade säkert 100 plagg i som jag vill ha. Trevlig personal också. Ska nog ta mig dit lite oftare och satsa på kvalitet framför kvantitet från H&M och liknande.


Korta armar och bara två knappar upptill. Dyr men fin (1400:-)

Jag gick in två gåner på InterSport och andra gången kom jag ut med en jacka från 8848 då Peaken är alldeles för lik min gamla Everest från förrförra året. Då kan jag lika väl behålla den tänkte jag. På 8848'an som jag köpte kollade jag in tvättlappen och läste att dunet INTE är plockat från levande djur. Känns skönt även om jag inte hade en tanke på det innan. Feelgood-känsla!

Parkas från 8848, Taldan i tjejmodell. 2900:-

Summa summarum har helgen redan kostat skjortan och inte blir det bättre då lördagen kommer avslutas på Mañana med E. Spansk tapas i mysig och trevlig miljö!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0