Vem är L. Sundberg? del 17

Länge sedan det blev någon uppdatering kring L. Sundberg och dess grannar. Detta är så klart inte för att det inte händer något – tvärt om har  det hänt mycket. För i L. Sundbergs lägenhet har det flyttat in ett nytt par. Säg i ung 20-årsålder. Till en början plinkade de lite på pianot men jag tror att det helvetiska pianot har blivit flyttat.

Hårdrocksspelande grannarna på andra sidan dunkar på. Senast för några helger sedan mellan 22 och 00 på natten. Efter 5 dunkar i väggen och två knackningar med paraplyt på deras fönster så hände ingenting. Ljudet låg på samma höga nivå.

Idag var jag i bageriet för första gången på två veckor. Och där var jag inte ensam. Trots en höjning av priset. Numera kostar 10 frallor hela 30 kr! Och jag kan förstå de, även om jag emellanåt sponsrat med mer än vad jag behöver. Dock så brukar de ju skicka med lite extra frallor i min påse. Så jag får väl ta på mig ansvaret för höjningen av priset.

I helgen står lägenheten brevid L. Sundberg tom. Och det grämer mig lite att jag sent igår efter läggdags kom på att jag bar ut balkonglådan till trappuppgången. Man får nämligen inte ha några lösa saker i trappuppgången. Och där ska min blomlåda stå hela helgen på grund av att jag glömde bära ner den till källaren igår. Jag hoppas inte de nya hyresgästerna i L. Sundbergs lägenhet är några vandalar för då lär jag få köpa ny blomlåda och nya fina rosor även nästa år.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0