Tumult

Det har varit ett par tumultartade veckor. Detta gäller främst jobbet så klart. Det har varit mycket och är alltdi mycket innan jul. Plötsligt hände något chockerande ogrepbart som ett slag i ryggen. Hela avdelningen har varit i ett utsatt läge. Nu blev det en ensam person som drabbades lite extra. Med all vår support har vi tillsammans gått vidare.

Projekten är många och jag kände idag att jag hade kontroll över allt. Även om förmiddagens första två timmar var stressiga och utan kontroll så avslutades dagen på topp med ett toppenhumör.

Väl hemma lagade jag mat. Fixade allt ekonomisk. Hittade en bortglömd räkning, det brukar ju vara så att de gömmer sig lite här och där. Pratade med P. Det är alltid så tyst runt henne så jag tror aldrig att M är hemma. Men det var han som vanligt.
Sen ringde pappa. Där var det också tyst i bakgrunden. Det brukar det inte vara. Man hör alltid mamma i bakgrunden, prata eller låta på något sätt, men inte idag. När jag lade märke till det efter bara en minut och lite daglig koll på läget så får jag veta att hon inte är hemma. Jag tänkte fråga henne om lite siffror runt min ekonomi som bara hon har koll på.

En liten operation väntar i dagarna. En liten laseroperation som görs via halsen. Det kommer med all säkerhet gå bra ännu en gång. Hon kommer nog bli bättre efter operationen än vad hon varit senaste månaderna. Hon syresätter blodet till 98 procent och det känns bra.

Det är så otroligt svårt att ta in detta efter så mycket obetydligt tumult men det var väntat.
Nu vill man bara vara nära de man gillar mest.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0