"Tanten"

"Imorgon måste tanten hem för hon har annat att göra"

"Vi ska springa runt på stan när jag kommer till Göteborg"

Operationen gick bra, bättre än förut, är allt nu.
Sicken otrolig livsglädje man fick ta del av. Ny energi och en stark klar röst utan anstränging. Att en liten klump på luftrören kan göra så mycket ont. Nu är den borta.

Hon vill bli utskriven redan imorgon "för att kunna gå och köpa stenungsbakat bröd" i lilla Lund. Jag hoppas hon blir det för hon är lika lite entusiastisk var det gäller sjukhus som jag tycker. Dessutom behöver nog pappa någon som kan laga mat till honom. Ikväll köpte han någon grillad fläskfilé i disken på ICA. Bättre än revben tyckte han.

Mamma och jag ska ha en fantastisk dag tillsammans om drygt två veckor då hon kommer på besök. Jag tänkte skämma bort henne men hon har redan sagt att jag får bestämma var vi ska luncha, även om jag sa til henne att jag tänkte att hon skulle få bestämma det.
Men vi ska i alla fall julshoppa. Pappas julklapp ska jagas rätt på. Och så blir det nog lite annan shopping till oss själva.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0