Märkeskläder och klädkedjor – Good enough

I och med alla bloggar så kommer fler och fler tjejer fram med sitt modeintresse. De apar inte bara efter andra stjärnor utan kommer med idéer och stilar fortare än månadsmagasinen hinner skicka till tryckeriet vilket säkert har satt skräck hos redaktörerna. Detta diskuterades i gårdagens program: Fashion: Modeveckan i London

Men många drömmar från röda mattan och kändisar i allmänhet går inte att göra till verklighet med fashion-kläder från dyra märken utan man kan hitta billiga och bra i klädkedjornas butiker. Och detta är ju helt okej enligt de större bloggarna så klart. Vem har råd med en äkta päls eller väska för 10 000?

Men något som väckte en tanke hos mig var när jag precis läste följande rader på gp.se:

-
Tjejer måste tänka på att stjärnorna de ser på röda mattan är så vackra för att de har en egen stylist, två hårfrisörer, sminkös, dietist, hudterapeut och en barnflicka. För vanliga människor är det omöjligt, men man kan göra det bästa av det man har, säger Eric Daman till modesajten fashionweekdaily.com.

En hysteri i att hela tiden ha det senaste har kommit upp till ytan. Många har fula knep för att hänga med, det finns nog så klart tjejer ute en fredag- eller lördagkväll som har kvar lappar i kläderna för att kunna lämna tillbaka. Osmakligt och falsk marknadsföring anser jag. Har man inte råd så ska man inte ta till kreditkortet för att sedan lämna tillbaka.
Om knappt två veckor ska jag på min första swopping. Något malplacerad kommer jag antagligen känna mig då jag hatar second-hand av den enkla anledningen att jag tycker att det är äckligt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0