Longcooking

Jag har nu lagat mat och tvättat i över två timmar. Långkok blir det passande på helgen. Först stektes kalvgrytbitar lite lätt och sedan har de legat och kokt i två timmar, nu även med morötter och champinjoner.



Och nu tänker nog P, men Em tål ju inte morötter, bara konstigt nog råa måste jag säga då.

Känns bra med god mat idag.
Ställde mig på Wii i morse för en liten viktkoll en vecka efter jag vägt mig hos mor och far. Resultatet för en vecka sedan var oväntat lågt efter att jag tränat väldigt lite och ätit normalt. Dock vet jag att mamma och pappa har en "glädjevåg". Wii Fit visade dock ett ännu lägre resultat efter att den mätt mig på sitt egna lilla sätt. BMI visar nu 19,83. Jag skulle vilja träna lite men jag vet inte om det är rätt eller fel. Jag kanske borde kolla upp så att inte ämnesomsättningen har skenat iväg igen.

Så var maten klar med ännu mer grönsaker i och sedermera även upplagd på tallriken. Hoppsan där ligger Fuck Logic oöppnad idag. Får bli lite läsningen efter en runda på stan då jag ska hämta min nya mobil.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0