Investeringar

Jag har vänt och vridet mycket på ett stort inköp den senaste månaden. Och det handlar om ett inköp av en sytemkamera. M har gett mig råd och tips om vad jag ska tänka på. Jag har valt mellan Nikon D3000 och Canon EOS450D. Jag satsar nog på den som är drygt 2000 kr billigare nu för att kunna lägga pengar på objektiv så småningom.
Nikon D3000



Något annat som jag redan fått hem är mitt nya bord som är specialbyggt av min ena kusin. Dessvärre har jag inte betalat det ännu och det är inte billigt, 4000 kr, trots att det är hemmasnickrat. Det höga priset beror på att det inte är lätt att få tag på björk så det är nu gjort i bänkskiva.



Så är det den lilla slösande spargrisen som ska servas. Jag trodde inte att man behöver serva bilen så ofta och definitivt inte när man inte kör så mycket men om man inte klarar 1500 mil på ett år så ska den servas enligt ett års tid och inte mil-tal. Man lär sig något varje dag. Tur att man har pappa.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0