Dubai wants you

Oljeriket Förenade Arabemiratet är ett paradis som behöver hela världen.
Detta underbara land har fängslat mig sedan jag var där i december 2007. Det kan tyckas att allt är stort och överdrivet. Men jag gillar det. Jag gillar doften av nytvättade golv överallt. Myten om att man ska ta med sig toalettpapper från Sverige till Arabemiratet lever men det är nog på sista vippen. Man får bära med sig pappret hem, onödigt i en redan tung väska så klart.



Men nu är det lite kris i landet. Därför vill jag bara hinta om att alla borde åka dit och uppleva detta magiska land med stora kontraster och med lyx i överflöd. Dubaierna själva jobbar inte. På hotell, butiker och överiga offentliga platser jobbar bara de som kommer från grannländerna, de fattigare länderna som till exempel Filipinerna.

Har vi nu tur så blir kanske resorna och vistelserna i Dubai och dess land lite billigare i takt med minskad mängd olja och fastighetshistorierna som nu växt upp. Att lägga över tio tusen på en veckas semester kan inte var svensk göra. Men landet är värt de lapparna. Kanske kan ett ökat turistintresse även sänka priserna. Jag vill dit igen, stan växer och kommer inte vara sig lik, även om det är två år sedan nästan på dagen, som jag var där.

Go to Dubai!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0