Bekantar mig

Igår kväll tog jag fram kameran, D3000 alltså, för att fota maten. Blev inte så imponerad av fotona. Jag och min nya Nikon har fortfarande en smekmånad märker jag.
Nu ikväll tog jag fram den igen för lite fotande av godispraliner. Efter lite vridning av reglagen och lägen så fick jag fram skarpa fina bilder. Jag tror jag lär känna den bättre och bättre och vi kan nog bli ett strävsamt par så småningom.

Jag håller tummarna för vackert väder i helgen, för i så fall kan jag kanske komma ut och foto imorgon i mitt område, vid vattnet. På söndag blir det Gunnebo slott och trädgårdar med E och J då det är julmarknad där. Jag hoppas på att kunna ta riktigt snygga bilder med bra skärpa och snygg oskärpa i bakgrunden även om jag bara har standardobjektivet 18-55 mm än så länge.

Sigma 70-300 mm

I mellandagarna ska jag inhandla ett Sigma 70-300 mm. Jag hoppas vi kommer rea det eller så inhandlas det i Växjö till ett redan lågt pris.
Jag tänker att jag börja med ett billigt objektiv så snart som möjligt så får vi se hur stor passion det blir med kameran.

Nikon väska + minneskort

I veckan köpte jag mig en kameraväska och ett minneskort. Tur att man jobbar på en elektronikhandel. Då får man ju sånt till ett mycket bra pris. Väskan är grymt bra och priset blev skamligt bra. Och om jag hade tjajtat lite mer på den ansvarige så hade de säkert kunnat ge mig en men det är inte min stil.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0