365 dagar – det ska firas!



För ett år sedan var det definitivt slut. Men det var början på något nytt. Ett liv fyllt av händelser och förgyllt med sådant som jag själv gillar.

De två första månaderna som singel var fruktansvärda och jag gjorde det mesta för att få tillbaka mitt ex som då hade träffat en ny tjej. En engelsktalande ljus afrikanska boende i London (kan bara tillägga att exet var då dålig på engelska.. inte mycket hopp till det förhållandet alltså).

Men när våren kom blev allt lättare. En veckas semester med brorsan i Egypten. Firande av min födelsedag på Mañana tillsammans med mina bästa vänner. Släktmiddagar i Småland och två veckors semester även där.

Varje helg har varit fylld med något kul, antingen utgång, festligheter på hemmaplan hos vänner eller besök från vänner en bit från Göteborg.

Hösten har gått i en rusande fart med happenings varje helg. Nästan lite för fort så att man inte hunnit med att ta det lugnt. Men kommande helgen blir lugn! Följt av en fullpackade nästa helg.

Och så många nya fantastiska människor man träffat. Innan tittade jag inte åt någon annan kille, och det var väl bra det. Men jag vet att det finns så många bättre och snyggare.

Man klarar sig bättre själv än vad man tror kan jag bara konstatera. Omges man av vänner som bryr sig och vill umgås med en så går livet lätt. Största fördelen är ju också att man har så mycket tid för sig själv och sina egna intressen.

Visst har jag förändrats som person. Kanske inte till det bättre alltid. Jag pekar med hela handen och är väldigt rak och för ärlig. Något jag absolut ska jobba på det kommande året. Men det är visst ett släktdrag.
Morfar sa i helgen på gåsamiddagen: Kyckling får man ju titt som tätt på dehär kalasen.
Han njöt av gåsen och är antagligen lite trött på att hans döttrar allt som oftast bjuder på kyckling vid släktmiddagarna. Han är också rak och ärlig.

Om några timmar ska jag gå och köpa mig ett gott mousserande vin som jag ska lägga i kylen och ta med mig hem för att njuta av i mina nya champagneglas med en eller ett par praliner.
Jag ska fira precis så mycket som alla par gör när de varit tillsammans i ett år.


Kommentarer
Postat av: Elin

Helt rätt! Så coolt! Det är du värd...

2009-11-09 @ 19:31:21
URL: http://snapshotsbyhoff.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0