Vem är L. Sundberg? del 3

I morse vaknade jag av att det smällde febrilt i källardörren. Vid dethär laget bordet jag veta vad det betyder. Jag trodde dock att det var någon som tvättade – fast det får man inte på söndagar så det var en omöjlighet. Jag började greja lite för att sedan städa i lägenheten. Och när jag kommer ner till bottenplanet så inser jag att det exentriska grannen som så fint presenterade sig med lappen "Xx Xx Rules" ska flytta.

Jag hade nog hoppats på att den pianoplinkande deprimerade tjejen i L. Sundbergs lägenhet skulle ta sitt pick och pack och bege sig. Eller hela hennes vänninesällskap där inne. Istället så flyttar så klart den trevligaste grannen. Grannen som alltid hälsar och som man aldrig stör sig på.

Apropå störa sig. Han här under var ju nyligen uppe hos pianoplinkarna och ringde på sent i en kväll. Och i fredags morse mötte jag han i trapphuset kl 06:40 efter att jag köpt frallor. Han hälsade inte! Han tror nog att jag tillhör någon av pianoplinkarna.

Det blir bara mer och mer roligt här tycker jag. Kanske ska överväga min vilja att flytta än en gång.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0