Ouppladdat exalterad

När man köpt någon ny elektronikpryl är man alltid väldigt spänd på hur den ska fungera. Man undrar omedvetet om den ska uppfylla de drömmar man har om ny elektronik som med all säkerhet ska infria förhoppningen om ett enklare liv.

Har man köpt en mobil så ska den laddas i omkring 12 timmar innan man bör använda den. Om man köpt en TV så är det en massa inställningar som väntar innan den nyare, större och skarpare bilden visas. Och vi ska väl inte tala om att starta upp en sprillans ny dator – det är ett världsomfattande projekt.

Jag har länge ojat mig över min städning. Jag tycker inte att det är det minsta kul. Jag har haft seriösa funderingar på städhjälp – så långt att jag till och med kalkylerat på hur mycket det skulle kosta, vitt eller svart. Men tanken på att någon annan kommer in i min lägenhet är inte så trevlig. Jag hade ju lagt upp en plan på att fota ALLT, man vet ju aldrig om man får en kleptomanisk städare.
Sedemera har jag fått en tanke på ett lättare städande, fast att jag fortfarande ska göra det själv. Så jag siktade in mig på självgående dammsugare, jo tacka ja! 10 000 kr för en självgående som man kan ställa in tiden på. I längden skulle det säkert vara värt det men jag slog ned tanken. Nästa steg blev Ergorapido, handdammsugare.

Idag har den flyttat in i mitt lilla kök. Min champagnefärgade snygga Ergorapido. Jag tänkte så klart börja dammsuga nu ikväll. För säkerhetskull och för en längre livstid på min nya vän så läste jag instruktionsboken. Och jag blir förfärad när jag läser att den ska laddas i 24 timmar!!!


Självklart kunde jag inte riktigt hålla mig och tog en provtur på mina 35 kvm.

Kommentarer
Postat av: E

Nu kan din å min färglada dammsugare bli kompisar, tycker du har gjort ett bra köp! Blir ql å ses imorrn, take care!

2009-05-18 @ 08:26:53
URL: http://snapshotsbyhoff.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0