Kill my darlings

I huvudet har jag redan förberett detta inlägg och tankarna går att det ska bli det bästa hittills. Men min anslutning till bredbandet visar bara ”Fail to connect”.

I huvudet snurrar också dagens påbörjade projekt. Jag ska visa skisser imorgon på dagens uppstartade men jag och M ska även visa upp skisser på ett två veckor gammalt projekt som legat på is som sedan gått i en inte helt ovanlig riktning. Fram och tillbaka med många kockars inblandning.

M gillar de gamla skisserna och vi hoppas nog på att det ska bli någon bra blandning av alla möjliga förslag som det inte helt oväntat brukar bli – vi tar lite bra bitar från alla och gör det något perfekt på de premisser vi fått. Eftersom briefer inte är vårt företags starka sida så blir det ofta mycket skissande på helt felaktiga tankegångar. Vad A säger till B blir en helt annan sak hos C. Det var underbart den dagen i mitten av mars 2009 då vi fick en två A4-sidor lång brief. Och skisserna blev därefter – genomtänkta!

Men vad händer då om både det lite äldre projektet blir helt skrotat och även det uppstartade från idag. Jag brukar inte har svårt för att ”kill my darlings”. Men mitt ibland dessa har jag en riktig loverboy och den glömmer man inte så lätt. Komiken lyser på förstasidan och jag hoppas fler än jag gillar den. Att man ändrar sin inställning till en maffig logga och går på budskap.

Idag har jag funnit en ny darling: Dior Cherie Eau de toilette

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0