Designerhysteri

Kom innanför dörren nyligen och hittade ännu en H&M-katalog på dörrmattan. De kommer mer tätt än titt. Slog mig ner på ett ovanligt ställe för att bläddra igenom den, väl medveten om att det inte skulle hastas till något köp denna gången heller då jag pracis nyligen slängt senaste katalogen i pappersinsamlingen.

Jag fastnade inte för något annat än ett Odd Molly-liknande nattset som jag tiigare sett på hm.com.

Mitt i katalogen låg en del med utvik och tjockare papper med några få plagg på. Matthew Williamsson, "en engelska designern". Jag förstår inte denna hysteri så fort H&M samarbetar med kända/halvkända kläddesigners. Denna kollektion tilltalar inte mig det minsta. De tidigare har jag inte heller sprungit benen av mig för.

Jag minns H&Ms första samarbete, tror jag det var i alla fall, Viktor&Rolf. Det var annat det. Jag är inte hundra på att det var det första samarbetet och inte heller säker på om det är det jag minns...

Jag för googla [guggla] på det som jag brukar säga.

Jo det var helt rätt på den punkten att jag tänkte på Viktor&Rolfs kollektion, främst de hjärtformade detaljerna. Classics wins!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0