Ute och cyklar

Idag har jag äntligen köpt mig en hjälm. Och jag är faktiskt glad att jag väntade lite. Visserligen riskerade jag mitt eget liv i ett par veckor då jag cyklat till jobbet på diverse halvfarlig vägar och en tur inne i city i lördags. Men jag bestämde mig definitivt igår att jag ville ha en vit hjälm, var tidigare inne på både chockrosa och mattsvart, hade antagligen ångrat det. Har även fastnat för vita cyklar – extremt opraktiskt men det ser så fräscht ut! Den nya hjälmen ser ut som på bilden, dock matt vit och för 199 kr så kan man väl vara lite ombytlig. Skulle jag tröttna på det vita kan jag alltid piffa till den för...

















.. För ett par månader sedan beställde jag det svindyra Tokyo cover från Yakkay. Det kostade egentligen 249 DKK men med porto och andra dylika avgifter (avgift för att betala med betalkort – danskarna gillar inte det) och dessutom ett tillbakaskickande för en större storlek så gick det hela på över 800 kr har jag ett minne av. Nu ska jag bara vara så fräck och modig att använda det, och hoppas innerligt på att det passar dagens nyinköpta vita hjälm.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0