Should I stay or should I go?

Har haft funderingar på ny invetering i ett par veckor. Sedan jag började blogga så har jag insett att jag behöver en ny dator och framförallt en mindre dator.




Sedan 2002 har jag mestadels använt Mac och sedan 2005 har jag haft min egen iBook G4 som numera börjar bli både seg och tråkig. Vill därför skaffa mig en ny Mac – en Mini-Mac. Dock ser det inte ljust ut för den som längtar efter det. Apple kommer troligen inte satsa på Netbooks eller som vi säger på jobbet Mini-PC fast det går inte att översätta till Mini-Mac för den finns reda, dock inte i det format jag önskar.
Jag kan tillägga att två tangenter är sönder på min nuvarande Mac på grund av en gammal bekant. Av den anledningen kan ibland S och D falla bort i mina inlägg eller mail mm. Och det gör vilja i nyinvestering större! För alla reparationer på Mac-datorer springer iväg i skyhöga summor – fast de går sällan sönder upplever jag.

Så efter att jag sökt med lykta efter information om en Netbook från Apple så har jag mer och mer funderat på att konvertera bort från Mac'ismen efter flera års trogenhet. För om jag inte köper en ny vit fin Macbook  för minst 10 000:- så får det bli en Mini-PC, den billigaste för att kunna ha med överallt. På bilden ovan är det Compaqen som bara kostar 2990:- eller så går jag på design som jag brukar och väljer Vivienne Tam för 4990:-

Kommentarer
Postat av: E

den svarta liknar min, kanske en mindre variant? Priset var ju riktigt schysst, det kanske får bli en sån nu när vi börjat blogga :) Vi ses imorrn! Kram

2009-06-09 @ 13:31:36
URL: http://snapshotsbyhoff.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0