Samlar vuxenpoäng

Igår gjorde jag ett väldigt bra köp. Ett köp som jag tidigare funderat på i ett par veckor och som slutligen är ett långsiktigt köp.
De flesta behöver ju ett par vita jeans på sommaren. Och jag hittade ett par Tommy Hillfiger på D.O. då jag letade efter ett par Miss Sixty som har blivit min nya jeansfavorit.

Inte så konstigt att man får Miss Sixty som favorit när man kan trycka i sig i ett par 25:or men notmalt har 27 eller 28.

Men åter till Hilfiger – jag drog mig för att gå in på NK och deras Tommy HIllfiger-avdelning då D.O. inte hade rätt storlek. Och E hade tipsat mig om att jag skulle gå dit. Så jag tog mig i kragen och gick dit och hittade de rätta. Och det blev nästan catfight om storlekarna!!! En liten brud på 1,50 m tog en mindre storlek än den jag var ute efter och det vill säga en storlek som jag kanske hade kunnat trycka i mig i.

Men så tänkte jag väldigt vuxet att dessa byxor ska hänga med i några år. Några kilo mindre och säkerligen ett par kilon mer runt mage, rumpa och lår. Så jag köpte mina 28:or och hoppas på att de kommer finnas med i min garderob lika länge som mina gamla vita från 2004!








Blir man inte glad när man går hem med inköpet lyxigt inslaget i silkespapper?

Snacka om att vara vuxen vad det gäller detta köpet!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0