Något naiv

Ikväll var det en liten spontan grillning hos P och M som blev till en ihopstressad grillning i ugn då de båda jobbade sent. Jag försöker smöra för de med baconlindade dadlar som är en favorit från ett par Mañana-besök i vår. Så vid 8-snåret begav jag mig. Men jag hann knappt sätta mig i bilen förrän jag såg detdär som liknade nått klet på rutan. Jaha, tänkte jag och körde fullt ös med spolarvätskan. Men det gick inte bort. Fan, stenskott! Jaha, nu har de kört med maskiner på gatan och försökt få bort gruset tänkte jag då. Med tanke på att det INTE var där för 24 timmar sedan. Desto närmare jag kommer P och M så blir jag mer upprörd och irreterad. Dels för att jag bara ser hur mer och mer pengar bara flyger iväg på mindre reparationer men också att jag kanske skulle lagt ut bilen till försäljning vid första tanken.

Så vänder jag upp och är knappt 1 km ifrån deras hem och får solen rätt i ansiktet – rätt på stenskottet, vilket gör mig bombsäker på att det just är stenskott och inte bara ett. Och hur ska jag lösa detta nu. Kan morfar fortfarande byta glas på bilar eller fylla stenskott? Eller har han lagt ned det?

Så kommer jag fram till min destination – för sent. För sent för att få extra-platsen på parkeringen. Jag irrar omkring och hittar ingen plats. Och blir mer upprörd. Så ringer P och tipsar om ledig plats. Parkerar. Tar med alla mina väskor. Och går ut och känner på stenskottet. Det känns som en bubbla. En bubbla som i ett dricksglas. Ringer pappa för rådgivning omedel bums!

Efter någon timme och efter vi ätit den goda maten som skulle varit grillad men som var lika bra ändå så går jag och P på stenskott-inspektion. Nu vågar jag vara lite hårdare mot stenskottet. Och vad visar sig då – jo, det är något jäkla klet.

Tusenlapparna som mentalt varit utanför kontot har redan vänt tillbaka och tankarna börjar vandra iväg på en Mac AirBook IGEN!

Slutligen vill jag bara säga stort grattis till P som idag fått svar från en av de utbildningar hon sökt – hon kom in! Dax att korka upp!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0