Fulla tidningshyllor

Aldrig för har väl var och varannan mataffär varit mer fylld av månadsmagain och tidkrifter. Om någon varit på Presstop någon gång så vet ni att det finns än fler.
 
Jag har självklart inte läst alla och ska därför inte heller döma ens hälften av de. I lågkonjunkturen som pågår nu har man sett att just dessa typer av media minskar sitt säljande. Helt naturligt är det förståss. Vissa klarar sig med nöd och näppe och en del andra ökar även sin försäljning. Så finns det de som läggs ner. Nyligen var det tidningen Hennes som fick vika sig för konjunkturen. Än större orsak tror jag är de nya uppstickarna som tar marknadsandelar. Pris är också A och O. Nu gäller det att nischa sig. Själv har jag helårsprenumeration på DV så för mig blir det inte så mycket spontana tidningsköp – inte dyra tidningar i vart fall. Däremot kan det slinka ner en liten blaska för max en tjuga.



Denna gången fastnade jag för Chic. Dels för att C är på framsidan och att jag tycker att hon är en aning facinerande. Framgångsrik smålänning som inte är någon snålläning utan lever i lyx och flärd minst sagt!

Det jag vill säga är att det är fascinerande hur det kan finnas så många olika tidningar som kämpar om lösnummersförsäljningen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0