Ful-furu i dag – äckel-ek i morgon

Jag är ett riktigt inredningsprogram-freak. Det är inte många program som gått förbi min TV-zappning. Just nu snurrar reklam för Simon & Thomas kommande program som heter Sveriges fulaste hem, tror jag det var. I reklamspoten kallar Simon furu för just ful-furu. Något som finns i vart och vartannat hem i Sverige som är byggda runt 1980-talet skulle jag tro.

Nu river många ut sin ful-furu och ersätter den med ek. Så jag har en viss känsla för att det kommer komma ett Simon-uttalande om svenska hem från 2000-talet innehållande äckel-ek. Jag är glad för att jag aldrig riktigt fastnat för eken. Inte heller den mörka valnöten. Vitt känns väldigt frächt men jag växte upp i mitt flickrum med bara vita möbler och tröttnade på det under mina två studie-år då jag också började fastna för björk. Så här är det en hel del blä-björk att rensa ut om 10-20 år.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0