Fredagsnöje – av skiftande karaktär

Efter jobbet i eftermiddags hade jag en del ärenden. Sprang in en runda på H&M bredvid jobbet och hittade direkt ett tjusigt linne. Och under tiden jag gick runt där pratade jag med E som jag inte pratat med sedan i början av veckan eller till och med se sent som i söndags var det nbog till och med. Efter shoppingen cyklade jag hemåt och sprang in på Apoteket för att hämta ut en ny spruta mot allergireaktioner. Min tredje spruta någonsinn och ännu har jag inte behövt använda någon. Och jag hade tur för jag hade kommit upp till gränsen för första nivå av rabatter, me tanke på att sprutan är dyr men trots allt billig livförsäkring för ett år.

Sedan var det en runda in på Coop Extra så klart och handla ciabatta. Gillar inte att handla där på eftermiddagarna eller definitivt inte på slutet av veckan för då är man inte direkt ensam där. Nåväl, en timme efter jag slutat var jag hemma och helt slut och började dessutom må väldigt illa precis när jag skurit upp ciabattan och skulle ordna till en fin baguette av den. Så allt fick åka in i kylen igen och jag la mig på soffan någon timme eller så.

Sverige och England möttes i U21-match om slutade med engelsk vinst.

Och nu då, jo nu sitter jag med inpackning i håret. Det kan man ju också ägna sig åt en fredag som denna. Någon gång måste man ju visserligen. Måste därför dela med mig av ett råd. Använd alltid balsam efter inpackning då just inpackningen öppnar upp hårstråna och då kan det skadas om man sedan har yttre påfrestningar på det. Balsam stänger till hårstråna och är därför ett måste efter inpackning. Kanske helt logiskt för andra men för mig är det en nyhet.

Morgondagen ser helt annorlunda ut för då ska jag till Feskekôrka och köpa en massa räkor och de ska jag och P avnjuta då vi ska fira att hon kommit in på inte mindre än tre olika KY-utbildningar. Fantaktiskt bra gjort i dessa tider! Jag tror det är hennes enorma sociala kompetens som fört hennes så långt och nu kan inget stoppa henne – bara "rätt" val av skola återstår.

Söndag är det bara havet och första doppet som gäller!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0