Dagen efter – en konstig dag

Igår var jag på trevligt midsommarfirande en bit utanför min hemort hos en gammal klasskompis och hennes familj. Vi var inte så många men ett härligt, trevligt gäng med lite nya människor.

Jag var inställd på att ta det relativt lugnt för att eventuellt kunna återvända hem redan under lördagkvällen. Alltså var inte snaps inräknat i mina midsommarplaner – trots att jag tagit med mig en speciell flaska i present till värdparet, Malmö Akvavit.

                        

Nu har det gått 12 timmar sedan jag vaknade upp i morse – 12 timmar som gjort unerverk mot morgonens tillstånd. Hoppas frukost då den med all säkerhet bara hade fått göra en vändning. Lunchen bestod av en halv potatis och en tunn skiva fläskfilé, det enda som var gott under den måltiden var svampstuvningen.
Men kvällens tacos gick inte av för hackor – den satt där den skulle. Och äntligen mår jag mycket bättre efter att sovit halva dagen då jag känt mig mer sjuk än bakis. Det är tur att man inte dricker snaps så ofta för det är inte kul dagen efter.

Nu ikväll har jag gjort dagen ännu konstigare genom att åter igen ge mammas spikmatta ett försök. Men jag är inte något stort fan av den och kommer nog aldrig bli det heller.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0