90 km/h

Har bearbetat mig själv i ett par dagar att jag idag inte får köra en kilometer över hastighetsbegränsningen på grund av ökat antal poliskontroller.

Slaviskt skötte jag mig en bra bit men det fanns de som inte var lika hårda mot sig själva – eller ska man säga snälla? Mellan Rydaholm och Bor bröt helvetet ut och ett par hormonstinna och stressade människor skulle förbi till varje pris.
Men mitt i Värnamo lugnade allt ner sig tillfälligt. Någonstans innan Anderstorp såg jag Rav4:an som hade gasen i botten i alla kurvor där han promt skulle köra om. Plötsligt hade han stannat till vid en avfart. Säkerligen mindre än fem minuter senare säger de svisch och han har åter igen visat vad han har eller inte har under huven. Efter att en idioten kommit förbi lugnade allt sig lite resten av vägen.

Jag förstår varför denna helg kallas för en av årets mest trafikfarliga helger. Kände mig också lite stressad när jag insåg att jag åter igen sitter i bilen på en solig och varm söndag. Men med lite regnstänk här och där så återfann jag lugnet tills solen sken i Landvetter då ett Finnair-plan passerade precis ovanför mitt huvud.

Väl hemma kan jag bara konstatera att allt gick oerhört bra. Bara två döda grävlingar på vägen som inte ens jag kört på. Och en undring.. stavas väggren på det sättet eller på detta sättet: vägren?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0