Yrsel

För lite drygt ett år sedan blev jag yr emellanåt. Efter en vecka av mer eller mindre ständig yrsel gick jag till läkaren. Efter en vecka fick jag resultatet av mina blodprover via brev. I brevet stod det "tendens till förhöjd ämnesomsättning" och att jag skulle komma tillbaka efter 3 månader för att göra om proverna. Till en början blev jag överlycklig då jag trodde att det betydde att jag kan äta hur mycket jag vill av vad jag vill för jag har ju hög ämnesomsättning. Men sedan fick jag förklarat för mig att det är inte alls bra då det kan vara struma. Detta gjorde mig naturligtvis orolig och jag gjorde nya prover efter mindre än 3 månader. Resultatet av de dröjde en vecka och de visade inga "fel". Allt var normalt.
Under ett år har jag nu fortfarande varit yr emellanåt, om än inte så illa som den första veckan förra året.



Så i början av juli i år var jag åter hos läkaren, denna gången en annan, en mycket bra läkare som tog mig på större allvar än jag själv kan man säga. Han gjorde många olika "tester" för att se vad det kunde bero på, blodtryck - ok, hjärtslag - ok, EKG - ok.

2 timmar senare hade jag även fått ge 5 rör med blod. Proverna skulle dröja lite längre denna gången, längre än en vecka. 22 dagar senare har jag fortfarande inte fått några prover. Jag börjar bli lite otålig nu.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0