Vem är L. Sundberg? del 9

Så har ett par nya grannar presenterat sig, mycket väl. Anade att jag fått nya balkonggrannar då det plötsligt börjat vråla hårdrock om tillhörande lägenhet. Så kampen om ljudet har tagit en ny vändning – rakt åt vänster kan man säga. Pianoplinkarna är kvar men i motsats riktning till deras lägenhet bor numera värst hårdrockarna. Även om jag kan lyssna på lite hårdrock så har inte jag och killarna bredvid samma musiksmak. Efter 2 timmars hårdrock-skrålande nu ikväll så tröttnade jag när jag börjat förbereda en somrig lunch som jag skulle få avnjuta till hårdrocksskrik minst sagt. Så jag tog mig i kragen, kollade avstånd till deras fönster – gick på jakt i min lägenhet efter något långt som jag kunde knacka med. Hittade det perfekta verktyget – ett paraply med en krok på! Knack knack. JAAAA! Skriker någon då musiken tystnar. Jag knackar lite till och hör då: Får väl gå ut och kolla. Ut kommer en kille i min ålder, med svart hår i min hårlängd och jag säger: Det låter lite. Ja, vi kan sänka säger han då. Det är lugnt om ni bara stänger för det låter inte inne säger jag. Killen ser ut som om han ska skita på sig. Ut kommer någon halvdrogade äldre. Som avslutar samtalet med något som lät puss. Jag tror inte jag gillar han. Killen i färgat svart hår gillar jag nog mer. Killarna har verkligen presenterat sig!

Uppdatering:
Nu precis innan kl 20.00 ringer det plötsligt på min telefon. Dolt nummer. Jag svarar. En kille presenterar sig som min granne. Han som jag precis klagat på. Han vill att vi ska vara vänner och att jag gärna får säga till igen om de skulle störa. Han hade besök av en kille som ville bli hårdrockare. Därav detta mystiska utspel.. Jag sa att jag gillade det han spelade häromdagen. Han hade stalkat upp mitt namn på dörren och sedan via internet och även sett att jag är originalare. Då sa han att han är webdesigner. Allt avslutas med ett puss och kram från honom. Detsamma säger jag då jag har väldigt svårt att säga sådant till folk jag inte känner och som inte kommit innanför min mur. Men jag passade även på att fråga vem han var av de. Han sa att han var den ljushåriga och den svarthåriga var han som ville blir hårdrocksstjärna. Nu gillar jag inte den svarthåriga kan jag säga! Han föll från pedistalen medans den mer ljushårig (som sa att han ska bli ännu mer ljushårig) klättrade upp några pinnhål.

Nu efteråt känner jag bara att om jag var lite smart så kunde jag dragit nytta av situationen och bett om lite webb-hjälp. Han kunde ju snygga till min blogg mot att få spela hur mycket hårdrock han vill! Deal?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0