Tusenfotingen

För andra gången i mitt liv så gick jag idag över Göta älvbron. Ledde cykeln då jag gick med M över och kryssade mellan galna cyklister, en pratade i mobilen (utan cykelhjälm) vn annan kunde lika väl skippat sin hjälm du han hade den på sne.

I helgen kollade jag in ett par sandaletter som jag funderat på tills idag. De var på rea, så jag fick ta två till priset av ett. Så det gällde att hitta ett par till. Jag har länge letat efter ett par pumps i stil med många av Vagabonds men inte insett om det är rätt eller fel, snyggt eller fullt på mig. Men idag hittade jag ett par med en liten detalj på tårna så då var det inget snack om saken. Två par skor för 799:-. Gjorde liknande kap förra året på Scorett. Då var jag ute efter en ballerina med klack och blomma på vristen – min storlek fanns då och jag hittade även ett par kitschiga röda och vit-prickiga med kilklack.

Så efter mitt inköp skulle jag till Systembolaget för inhandling av Cointreu som jag ska testa i Sangria imorgon då jag och P ska ha balkonghäng. Jag gillar inte rödvin och har aldrig gjort Sangria så det blir en överraskning om det blir gott!



Efter promenad fram och tillbaka genom Nordstan så tog jag cykeln mot Lilla bommen för att ta båten över till ön igen.
Väl hemma en 30 min senare och då jag kommer in genom dörren ser jag mitt redan överfulla skoställ, tänker jag bara, att detta går inte längre. Jag måste ha störrelägenhet. Jag har växt ur denna nu! Helst skulle jag vilja ha en trea varav ett rum är dressingroom med IKEAs runda säng i mitten. Funkar ju även som gästrum då.



Ett axplock av extrema vinterskor och sommarskor som står i centrum
– resten, är placerade i källaren, städskåpet och i skoskåpet

Med tusen fötter och tusen skor börjar jag nu stapla de på hög. Jag får kanske rent av ta tag i min tanke om att sätta upp hyllor ovanför dörrkarmarna, så som min vän E's svägerska har det hemma. Galet tänkte jag när jag såg det – idag vet jag varför! Jag undrar bara om detta hjälper eller stjälper en – glömmer man bort något par där uppe?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0