Mycket snack och lite verkstad – om integritet

Lägger upp inlägg idag då bloggen var lite konstigt i natt vid 02:30.

Lördagkvällen började med en mycket god och trevlig räkmiddag med D och P. Vidare in i vardagsrummet tog djupa samtal om begravningar och uppdelning runt seperation vid. Men även om integritet och i det följde inte så konstigt frågan om integriteten genom Facebook eller den öppenhet man då har till folk i allmänhet. Men man väljer alltid själv hur öppen man ska vara kan man avsluta en lång och hetlevrad debatt med.



Mycket snack och lite verkstad under kvällen och däribland mitt uttalande om att rökning är osocialt. Dessvärre hade jag inte tidigare under kvällen i minne att jag under veckan tänkt göra något för A non smoking generation. Men nu kom ju den tanken upp igen och jag blir mer och mer intresserad av det.
P har bestämt att hon ska sluta röka när hon börjar plugga i höst och i och med att ingen tror på att hon kommer göra det så har hennes glöd i att motbevisa nu blivit ännu mer het.
Ingen utgång blev det inte även om jag verkligen laddat för det hela dagen och löningshelg och allt vilket säkert hade gjort det mer livat på stan.

Tog taxi hem för en gång skull, då sista bussen gått för länge sedan. Tänkte fråga telefonisten då jag ringde efter taxin om man kunde få en kvinnlig chaufför men jag vågade inte och det skulle bara utmana ödet än mer tänkte jag. Men fem minuter innan taxin skulle anlända ringde en kvinna upp mig och det var en Sonja som skulle köra mig hem. Trevligt och pust, vilken lättnad! P erbjöd mig visserligen att sova över då hennes bättre hälft inte var hemma men det är alltid skönt att vakna upp hemma. Så kunde man ju fixa iordning sig på sitt eget lilla sätt innan man kryper ner. Som bilden visar, skinande blank av både serum, ögoncreme och nattcreme. Men nu får jag mest panik av att bloggen inte funkar. Har väl helt enkelt lyckats bli beroende nu på semestern, det kan verkligen konstateras om man bloggar efter en lång dag kl 02:45.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0