Copycats, del 1

Fick hem nr 9 av DV i sent en vardag denna veckan.
Jag kikade lite snabbt i den och såg denna ring som Annika Sörenstam har designat:

Jag skulle vilja kalla den för en ren och skär kopia. Jag har nämligen velat ha en liknande, dock i rött guld. Jag sprang på en liknande i rött guld på ett hotall i Ras Al Kaimah, december 2007. Och kan det vara så att Annika Sörenstam sett denna liknelse från smyckesmärket Damas.

Jag minns ringen så väl för jag vågade inte fota rakt in i hotellets smyckesmontrar där man kunde se ringar för mellan 5 000 och 50 000 SEK. Jag tycker det är riktigt tråkigt att en så framgångsrik sportmänniska och snart affärskvinna inte kan hitta sin egna stil och linje.

Här bredvid syns en annan av Damas ringar, det är inte den jag såg december 2007 men den påminner lite om ovan också.

Damas är ett märke drån Förenade Arabemiraten och Dubai. Ett land och en stor golfstad som Annika Sörenstam besökt både en och två gånger kan jag tänka mig.

Den övre ringen har en skandinavisk enkelhet som den arabiska självklart inte förmedlar. Men inspirationskällan är klar som vatten.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0