Vem är L. Sundberg? del 18

Efter att parkeringsplatserna gjordes om så har ju jag bytt till en mycket närmare plats och dessutom inte haft någon bil-granne på höger sida. Tills i morse då jag hörde hur någon stod och gasade med sin gamla Volvo. Det var någon som hade problem med att parkera – helt klart. Så ser jag att det är den lilla bohemiska barnfamiljen med sin gamla Volvo 240 kombi, omlackad i svart från att ha varit både roströd och blå för ett år sedan.

Pappan i den bohemiska barnfamiljen sprang jag på i källaren igår eftermiddag då jag rensad ut i mitt förråd och han var mitt emot i deras och grejade.

Och hur kommer det då att jag ägnar ett inlägg åt deras ära angående deras parkeringsplats. Jo, det är min stora rädsla att över huduvtaget stå parkerad bredvid en barnfamiljsbil. Och till råga på allt så är det inte den nyaste bilen och då tänker jag att de är kanske inte de mest försiktiga. Vi får väl se om det blir några svarta lackfläckar på min silverpil. Då säger jag bara – "jag vet var din brevlåda bor".

Igår tog jag upp mitt hemnet-beroende igen. Jag har inte kollat lägenhet på så lång tid att det inte ens finns med i mitt adressfält i Firefox – katastrof! I vart fall så hittade jag en lägenhet i grannhuset. Dock var det både ofräsch kök och badrum men den var på mer än 65 kvm. Utgångspriset passade mig då det var under miljonen och det fanns även balkong. Trots att jag inte har så stort intresse av den ska jag nog gå och kolla. Det är nära och ändå pyttelite intressant. Kanske inte stiger så mycket, men behöver renoveras i alla möjliga rum och har konstig planlösning.

Kommentarer
Postat av: Felicia

Jo, det kan jag så gärna berätta. Jag öppnar upp bilden i photoshop. Går in på "Filter" uppe till vänster i menyraden. Går vidare in på "Filter Gallery". Då kommer det upp olika små mappar med olika filterkategorier. Gå in på "Artistic" och "Film Grain". Sedan är det fritt att dra i "Grain", "Intensity" mfl. för önskad effekt. Sen är det bara att trycka "OK". Klart!

2009-12-07 @ 10:10:28
URL: http://vykorttillminsyster.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0