Kladdkakor

Kom på en dag att jag skulle bjuda min avdelning på kladdkaka. Igår tog jag fram min fina kladdkakebok och skulle leta upp ett standardrecept. Jag har testat Mintkladdkakan i den och den älskar jag men nu ville jag köra standard. Trodde jag. När jag kom till Kokoskladdkakan ville jag göra den. Nästan allt fanns hemma – utom smör! Sen bläddrade jag tillbaka lite och såg Limekakan. Den var dessutom en light-kaka, utan smör och med kesella istället.



Ikväll inhandlade jag lime, kesella och smör för bakningen inför bjudningen imorgon. Om det är någon smet som är god obakad så är det kladdkake- och muffinssmak.

Resultetet av det hela, närmast kameran är det kokoskakan i pajformen (hoppas den lossnar) och den andra är med lime, ska garneras med lime i morgon – frisk och smal.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0