Emisens inspirerande fisksoppa

Efter att jag varit och handlat idag så såg mitt frukfat så fräscht och exotiskt ut.


Jag handlade lite ingredienser till ännu en fisksoppa. Denna gången har jag hittat en på Tasteline som jag gjorde om till min egna. Till två portioner eller en stor portion om man är välddigt hungrig hade jag i två potatisar, en morot, lite purjolök och lite fänkål.

Detta kokte i vatten och fiskbulong med salt, peppar och cayennepeppar. Efter en stund hade jag även i matlagningsgrädde och jag ville få den riktigt krämig så jag redde av soppan med Maizena också.


Efter en stund då allt smakade ljuvligt men jag var inte riktigt nöjd så hade jag även i en liten liten klick hummerfond. Då blev smaken perfekt! När potatis och morot var mjuk var det dax för fisken, fisken blir klar på ett kick så en kokte med i 5-7 minuter. I bara en minut hade jag även i musslor.
Voilá!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0