Egentid

Måndag brukar vara min me-day. Och det kan man säga att det även var igår, det blev mycket matlagning dock. Men det är ju också en sak som man vill hinna med någon dag i veckan.

I stort sett alla kommande dagar är fulla med happenings i veckan. Idag blir det åter ett besök på Skin etc. Jag har bokat in 20 minuter mini-manikyr följt av en timmes ansiktsbehandlig. I morgon ska jag umgås med två gamla och en nuvarande jobbarkompis och på torsdag har jag lagt min favoritsyssla på, tvättning!

Igår läste jag ett kapitel i Genom helvetet, det var ett tag sedan jag läste boken. Men i söndags kände jag mig redo igen, då plöjde jag igenom hela 40 sidor och det är mycket för att vara mig. Det är svårt att ta in texten i boken på rätt sätt. Under hela kapitlet igår tänkte jag på hur mycket jag ville träna. Det var till och med så att jag fick för mig att jag ska klämma in, mitt första på länge, gympass på torsdag under tiden jag tvättar. Jag hade tänkt vänta till i januari men jag känner att jag har rätt gott om tid redan nu. Frågan är bara om det är rätt eller fel. Jag avslutade min me-day med 15 minuter yoga. Det är mycket mer ansträngande än vad man tror, och om jag kunde ställningar så att jag skulle kunna hålla på i en timme så hade jag lätt gjort det. Men jag gillar inte att köra om samma ställningar flera gånger, men det är kanske ett bra alternativ.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0