Vem är L. Sundberg? del 12



Sent om sides pinnade jag för 30 minuter sedan ner till Simons Hembageri. Det enda stället jag köpet bröd på numera och 1,5 år tillbaka. 10 frallor för 25 kr brukar det bli. I dag var de med linfrö slut så jag fick bestämma mig för rågfrallor och frallor med havre och russin i. Den äldsta tanten av de 5 personer som jobbar i bageriet kom ut från själv bagardelen. Hon är så härlig. Man får vara tydlig med vad man ska ha och strax efter hon tagit en pappåse så har hon redan glömt av vad jag sagt. "5 med råg och 5 med russin". Sedan gäller det att knipa med munnen. För avbryter man henne med en fråga så minns hon inte hur många hon lagt i påsen. Efter att hon i dag lag i 10 st, 5 av varje, så lägger hon ner den lilla tången och jag ser hur hon funderar. Hon har upp tången igen och lägger i det 2 sista med russin i påsen och i det närmaste viskar "du får de på köpet". Och detta fenomen händer så ofta så numera vägrar jag att ta emot frallorna gratis och det har jag sagt till henne innan. Efter att jag lämnat fram 40 kr ger hon 15 kr i växel men jag lägger tillbaka 5 kr på kassapparaten trots att hon inte vill ha den. "Man ska ta emot det man får" säger hon tyst och ledsamt. Jag överöser henne beröm över deras goda frallor. Och hon säger att honkanske inte kommer ihåg det till nästa gång, att jag inte tog de gratis.

Sedan hör ju till saken att jag har lite dåligt samvete mot hela bageriet. Igår var jag ute på promenad/jogging vid kl 06.00-06.40. När jag kom fram till bageriet så stod en mystisk man där vi cykeln som någon av personalen cyklat dit på. Det såg ut som om han försökte få upp ett cykellås, jag vågade inte göra något, jag tänkte knacka på på bageriet på baksidan men tänkte att det vore pinsamt om det inte var någon cykeltjuv. Ingen bra människa igår!

Kommentarer
Postat av: Nina

Heej Mli!



Åh va bra! då ska jag nog köpa den!

Tack för rådet!:)



Hur är det annars med dig? väldigt längesen!

Kram Nina

2009-09-04 @ 14:07:17
URL: http://ninajosefsson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0