Vem är L. Sundberg? del 11

Efter en lördag på stan med E så njöt jag av det fina vädret och tog båten hem istället för bussen när jag precis köpt praliner på Belgiska pralinboden vid Järntorget. Vem öppnar grindarna på båten då? Om inte självaste Kjell Bergqvist.


Kjell Bergqvist, här även med Mikael Persbrandt vid inpelning av min favoritfilm,
Gangster, som går på TV4 på söndag.
Ska se den för femtioelfte gången och längtar redan!



Jag var bara tvungen att spana in han sedan när jag skulle av båten. Fick nypa mig i skinnet och inse att Kjell Bergqvist har inte gått från en av Sveriges bästa och roligaste skådespelare till båtvakt.



Idag var jag, tro det eller ej, ute på en morgonpromenad. Klockan 06.00 ringde klockan och jag kände mig pigg. Slog av alarmet och klädde på mig. Så insåg jag att de kläder jag lagt fram och förberett för att komma iväg snabbar gjorde att jag såg ut som om jag hade på mig en pyjamas. Grå tunna mjukisbyxor och grå luvtröja. Tankarna började florera om att skippa hela proceduren på grund av klädfiasko. Men jag tog istället på mig ett par varma träningsbyxor och pinnade ut. Mötte en medelålders kvinna som joggade. Lite senare en tjej i min ålder och sedan blir jag omsprungen av en man precis innan jag möter en 65 plusare. Som jag inte förstår varför hon är ute kl 06! Hem och sov pensionär!
En hel del folk är ute och rör på sig på morgonen kan jag bara konstatera. I alla åldrar och former. Och jag ska försöka göra det igen för soluppgången var fantastiskt fin i hamnen.

Väl redo för jobbet så går jag ner för trappan och min medelålders surmulna granne C, under mig går ut strax efter jag gått förbi hans dörr. Oj, pinsamt tänker jag för jag vet vad som ska följas av detta. Vi har parkeringsplats bredvid varandra och leker följa John på vägen dit. Jag hinner iväg först och där slutar leken.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0