Vem är L. Sundberg? del 10

Det händer mycket märkliga grejer häromkring, och vissa grejer händer inte alls.
Efter att låset till gården har varit krångligt i typ en månad och då någon smart typ till en början försökte rätta till det men förvärrade situation så harj ag tagit saken i egna händer.
Det är nu helt omöjligt att släppa in folk via porttelefonen, man får springa ner och öppna. Koden funkar inte att öppna med heller utifrån utan det är nycklar som gäller. Så jag anmälde detta via internet och felanmälan på Poseidon i början av semestern när jag tröttnat på dörren innan någon "rättade till" låset. Men idag ringde jag min trevliga och hjälpvänliga huvärd som för övrigt också är smålänning. Han visste inte något om saken. Det var inte heller fixat när jag kom hem efter jobbet.

Nyss kom jag hem från min promenad nu ikväll som avslutades intressant. Min pianoplinkande granne kom ut via soprummet ut mot gatan, jag kan förstå om hon tycker det är jobbigt att öppna den konstiga dörren ut från gården. Men att gå igenom soprummet – överdrivet, äckligt och skumt kallar jag det. Och om hon mot förmodan tog den vägen för att hon slängt sopor så tycker jag att det också var märkligt. Själv drar jag upp sopdörren inne från gården, slänger in min soppåse i närmaste kärl och släpper igen dörren – och allt detta händer på en millisekund! Soprummet är inte så charmigt att man väljer att gå igenom det på väg ut mot gatan. Dock hade hon en stor påse i famnen, för att slippa se mitt hatobjekt i ögonen så undvek jag att glo för mycket. Men jag kom att tänka på att hon kanske är en typ av "bag-lady".

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0