SUSHI

Ett helt inlägg tillägnat min favoriträtt. Och snart min egna nationalrätt.



För några år sedan önskade jag mig ett sushi-set att äta på i födelsedagspresent. Detdär sushi-setet fick jag aldrig, men jag fick en bok och en massa pinnar i plast. De sushi-tingen gjorde kanske att jag blev mer och mer emot att göra sushi själv. För plötsligt insåg jag hur svårt det är att göra sushi. Och att senare även hört att det tar mellan 6 och 10 år att bli en riktig sushi-kock har inte gjort mig mer nyfiken på att göra det själv. Dessutom är det ju billigt att köpa. Så jag gick inte ens själv och köpte mig ett sushi-set till just mig själv.



För några helger sedan hade jag och E en helg ihop där vi gjorde en massa saker som man tänker att man ska göra men som aldrig blir av att man gör. Dock gav vi oss på både bärplockning, kulturellt slotts-besök och även sushi. Sushi-tillagningen tog 2 timmar från grund till första munsbiten. Vi gjorde både maki och vanliga lax-, tigerräkor och avocadobitar.



Så idag har jag gjort det igen! Men idag på egen hand. Denna gången ville jag bredda mig lite och göra min absoluta favorit – inside out. Inte helt lätt och jag tror jag i framtiden håller mig till maki med inside outs ingredienser.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0