Monday means Me-day

Me-day började redan igår vid lunch då jag gav mig ut på en springtur. Planen var 4 km. Lagom tycker jag och det tar nästan 30 minuter vilket är alldeles för sakta. Mitt personliga rekord är 5 km på 25 min, dock okuperat.

Eftersom jag förra gången jag gav mig ut för att springa fick avbryta för ryggont så hade jag inte så höga krav igår. Orkade 2,5 km och fick sedan gå 500 m och sedan sprang jag resterande 1 km vilket är det sämsta man kan göra. Det är tungt att börja springa igen efter att man gått en bit.

Idag hade jag inga planer efter jobbet och på det sättet är veckan skön att börja på.
Mentalt förberedd och inspirerad av M på jobbet så tog jag till slut fram:



Bra spel – kombinerat med träning

Körde igenom nästan alla Muscle Workouts, ex Jacknife, Torso and Waisttwist. Och grädde på moset blev 50 sit ups efter 30 min på Wii Fit.
Funderar på att forsätta min Me-day med morgonpromenad imorgon innan jobbet men jag kan inte lova något för jag brukar inte hålla det.

Kanske blir Me-day nästan tre dagar lång. Och det är man väl värd. Man ska verkligen ha dagar då man unnar sig att göra saker man gillar eller som är bra för kropp och själ.

M puschar mig verkligen med alla sina träningsplaner inför veckan. Och vi har lovat att pusha varandra hela hösten.
P ringde igår och hade fått för sig att vi skulle ingå ett vad – bestående av att springa Göteborgsvarvet nästa år. Aldrig sa jag. Vårruset kan jag gå med på. Det är 5 km och det vet jag att jag klarar. Då pustade hon. Hon som kommit med idéen att springa hela 21 km. Vilket hon inte visste att Göteborgsvarvet är. En halv maraton – in my dreams.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0