Har varit mållös

Senaste veckan har jag funderat på att sätt upp riktiga mål. För i ungefär ett år har jag inte haft några mål och senaste månaderna har jag inte känt att jag haft några drömmar heller. Jag tror att det är väldigt viktigt att både ha mål och drömmar i livet. Det är vägen just till sina mål och drömmar som är intressant, stimulerande och rolig.

Så jag ska göra minst en A4-sida med olika typer av mål som bland annat ska innehålla kärriärmål, personliga mål, kroppsliga mål, psykiska mål. Sedan kan man ju lägga till lite torra mål då det gäller ekonomin och det ska jag fördjupa med inköpsmål som till exempel när jag ska kunna köpa mig en ny Mac och längre fram även en lägenhet. Och innan jag sätter det målet blir målet att gå till banken!

Jag vill nog tipsa fler att sätta upp liknande mål. Jag tror att man lätt blir mållös när man klarat av grundskolan, gymnasiet och efter det även någon typ av påbyggnadsutbildning. Jag har hittills klarat av mina oskrivna naturliga mål i livet. Nu ställer jag höga krav på mig själv att ha klart detta innan 30 september, vilket kan tyckas lång tid men jag tänker inte plöja igenom varenda punkt på en kväll.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0