Yrar

Tog mig i kragen vid lunchtid och gav mig ut på en mycket lugn promenad. Hade nog behövt en käpp att stödja mig mot kändes det som. Men som planerat tog jag mig runt nästan hela runda och sedemera in på Coop för lite inhandling av färskvaror. Köpte med två triss också eftersom jag tidigare på förmiddagen sett en vinna 50 000 i månaden i 20 år, totalt 12 miljoner kronor. Så nu sitter jag här - kanske helt ovetande om en ekonomisk trygghet, men så tänker man ju alltid.

Efter Coopbesöket stack jag in på Systembolaget för att köpa med två små vinflaskor för att inte ha med för mycket ikväll eftersom jag inte känner mig hundra. Så när jag väl ska ställa upp flaskorna på bandet slår det mig att jag tänkte att jag inte behövde körkortet när jag bara skulle handla på Coop.

Jag: - Jag kom precis på att jag glömt mitt leg.
Kassakillen: - Aha, jag hade nog tänkt fråga dig om det.
Jag: - Jaha, så du tror inte att jag är över 18, eller 20 är det man ska vara här.
Kassakillen: - Nä, jag måste se leg. Men ställ flaskorna här om du hinner tillbaka.
Jag: - Ja det kan jag göra (bullshit att jag kommer tillbaka och förnedrar mig igen)
Folk bakom undrade nog vad jag försökte med eller om jag var helt snurrig i pallet.
Och ja, jag var väldigt snurrig.

Och nu är klockan passerad Systembolagets öppettider och jag får ta med mig en stor flaska till kvällens festlighet - så synd!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0