Fajten om ljudet

För några veckor sedan hjälpte jag mina grannar så att de fick in sitt jättelika piano i lägenheten. Något som jag inte trodde skulle påverka mig mer än i max 30 minuter.

Till en början tyckte jag självklart att grannens pianoplinkande var fint. Men när man sitter en tisdag kl 21.00 och försöker njuta av Desperate Housewives och helt plötsligt behöver höja volymen från normala 20 till 30 då står mani nte ut så länge till.
Igår, lördag eftermidag, skulle jag börja göra mig iordning för kvällens festlighet - och vad hör jag. Pianoplinkande! Deprimerande pianoplinkande - samma melodi som VANLIGT!
Jag sätter igång den tyngsta rock min iPod innehåller och hoppas på att hon lägger ner, att hon fattar vinken. Mellan min låtar, på högta antändiga volym, hör jag truddeluttandet så klart. Hon fattar inte.

Idag, söndag eftermiddag, är jag hemma efter en runda i Partille och sätter igång iPoden där den slutade på förmiddagen - riktigt hård rock. Och vad hör jag mellan mina fina låtar - pianojävlatruddeluttande!

Kampen om ljudet är igång!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0