Beaglekillen

Igår var jag ute och gick i Eriksberg. När jag skulle gå hemåt satte jag mig isället på en av bänkarna precis vid vattenlinjen. Kl var 12.03. Efter en kort stunde kommer en hund gående och i kopplet håller en kille. Hunden är hur söt som helst och jag känner igen beaglen, jag såg den nog i slutet av förra sommaren. Men jag tänkte inte mer på det.

12.17 går jag hemåt. Innan jag svänger förbi Sushi-stället och ska passera den stora trappan ner till havet så ser jag beaglen. Men även killen med kopplet i handen.

Så jag tänkte att jag gör samma sak idag fast då satte jag mig på trappan 12.17. Och en timme senare lämnar jag trappan för varken beaglen eller killen har dykt upp. Jag går motsatt håll idag och kommer bort till cafeet i Sannegårdshamnen - tar en räksallad och hör en unge skrika under hela tiden. Sedan går jag hem - lugn och ro på stekhet balkong.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0